مدرسه طبیعت تاک


272 کاربر

ارتباط با ادمین

@TakNS

آدرس ما : شهرک هجرت، بعد از کلانتری 17 قایم،انتهای بلوار باهنر، بعد از میدان جانباز، پارک جنگلی شهید رجایی(پارک ندامتگاه)، اواسط پارک

لطفا قبل از مراجعه حضوری با ادمین کانال هماهنگ فرمایید.
{links} {LinksTitle}
{/links}
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید یک سال : 6
ما انجام کاری را با انجام آن می آموزیم، راه دیگری وجود ندارد. John Holt #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🐝🐝🐝
2018/10/14 10:11
تعریف جدید یونسکو از سواد با تعریف جدیدی که یونسکو ارایه داده باسوادی توانایی «تغییر»(Change) است و باسواد کسی است که بتواند با آموخته‌هایش، تغییری در زندگی خود ایجاد کند. @KavikonjNatureSchool
2018/10/12 22:22
کودک نیازی ندارد برای شناخت دنیای اطراف مجبور شودیا روش برایش ترسیم شود، او خودطالب این شناخت است و چگونگی اش را می داند. John Holt #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🐰🐰🐰
2018/10/11 13:37
16 مهر ماه، ( 8 اکتبر) روز جهانی کودک گرامی باد. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 @TakNatureSchool
2018/10/08 12:02
‍ ابتدای الفبای خواندن و نوشتن بود. جثه‌های کوچکمان پشت میز و نیمکت‌های سه‌نفره‌ی کلاس اول گم می‌شد. هنوز گوش به قصه‌های شنیده و نشیده داشتیم که گفتند بنویسید... رج به رج خطهای دفترهایمان سیاه شد. گفتند بخوانید. خواندیم آب. نوشتیم آب، اما از لمس آب‌ خبری نبود. در میان چهاردیواری مدرسه حوضی نبود تا زلف فواره‌اش را زیر  پرتو آفتاب با سرانگشتانمان شانه بزنیم. رسیدیم به ‌‌نان. ‌نوشتیم و خواندیم نان، اما هنوز دستمان به خوشه‌ی گندم نخورده بود، زیر نوازش باد بر گونه‌ی گندمزار. می‌خواستند باسواد شویم.گفتند: بابا آب داد. گفتند: بابا نان داد. اما نگفتند پیش از بابا این زمین بود که آب داد و گندم داد و آتش داد حتی. نگفتند که زمین نان داد . زمان گذشت از ما، زمانه هم. حالا د‌ر دل همین شهر، کودکی را می‌بینیم که در مزرعه‌ی گندمی که خود شاهد سپردن دانه‌هایش به خاک بوده و پیش از آن در دستش گرفته و بوییده آن را و گاه‌به‌گاه جریان نرم آب را در میان جوانه‌ها دیده و در گذر فصل و ماه رسیدن خوشه‌ها را در انتظار مانده و رنگ به رنگ ساقه‌های نازک را از سبز تا زرد به تماشا نشسته است، می‌‌گوید "می‌خواهم گندم بچینم تا برای بابا نان بپزم" حالا او خوب می‌داند که آغاز نان از کجاست؛ از دامان زمین است، نه میان الفبا. . . (نگار گودرزی-تسهیلگر مدرسه طبیعت) #مدرسه_طبیعت #مدرسه_طبیعت_کنکاج #عبدالحسین_وهابزاده #nature_school #یادگیری_آزاد
2018/10/07 19:01
قاعده اول خلاقیت کودکان می گویدارزش خلاقیت در نتایج حاصل نیست، بلکه در فرآیند انجام آن است . (ویگوتسکی) #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🦋🦋🦋🦋
2018/10/06 13:07
کودکان راه های خود را از میان ناشناخته ها برمی گزینند، راه هایی که ما هرگز به آن ها فکر نکرده ایم. John Holt #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🐝🕸🐞🐛
2018/10/04 12:03
طبیعت و کودکان ما پژوهش تازه‌ای که در آکادمی ملی علوم آمریکا انجام شد نشان می‌دهد حافظه و تمرکز آن دسته از کودکان دبستانی که در مدرسه یا خارج از آن از فضای سبز بهره برده‌اند بیش از کودکان محروم از فضای سبز تقویت می‌شود. ریچارد لوو، خبرنگار و مؤسس شبکه طبیعت و کودکان که به تازگی کتابی با عنوان «آخرین کودک در جنگل: چه‌طور فرزندان‌مان را از عارضه کمبود طبیعت نجات دهیم» در مصاحبه با هافینگتون‌پُست می‌گوید: پژوهش‌های علمی زیادی از ارتباط نزدیک میان تجربه‌ انسانی در طبیعت با رشد فیزیکی و ذهنی حکایت دارند و به همین دلیل شمار زیادی از مدارس خانگی، مهد‌کودک‌‌ها، مدارس خصوصی و بعضی از مدارس دولتی تلاش می‌کنند طبیعت و فضای آزاد را در فرآیند یادگیری بگنجانند. پژوهش دیگری در شهر بارسلون در اسپانیا نیز از تأثیر فضای سبز و آزاد در فرآیند یادگیری خبر می‌دهد. پژوهشگران اسپانیایی ۲۵۰۰ دانش‌آموز مقاطع دوم تا چهارم دبستان را در دو مرحله مورد آزمون قرار دادند. نخستین آزمون مهارت‌های ذهنی که حافظه کوتاه‌مدت و تمرکز را می‌سنجید یک بار در آغاز پژوهش برگزار و بار دیگر ۶ سال بعد و در پایان پژوهش تکرار شد. علاوه بر این، پژوهشگران میزان فضای سبز درون و پیرامون مدارس این کودکان را نیز اندازه‌گیری کردند. آن‌ها در پایان تحقیق به این نتیجه رسیدند که حافظه کاربردیِ دانش‌آموزانی که در مدارسی با فضای سبز یا طبیعت فعالیت دارند، نسبت به دیگر دانش‌آموزانِ مورد مطالعه ۵ درصد بیشتر تقویت شده و بهبود یافته است. حافظه کاربردی نوعی از حافظه کوتاه‌مدت است که نقشی اساسی در مهارت‌های استدلالی، یادگیری و پردازش مفاهیم دارد. این کودکان همچنین حواس‌پرتی کمتری نسبت به باقی کودکان نشان‌ دادند. اما چرا؟ این احتمال وجود دارد که فضاهای سبز باعث افزایش فعالیت فیزیکی می‌شوند و فعالیت فیزیکی بیشتر رشد ذهنی کودکان را سرعت می‌بخشد. علاوه بر این، آقای لوو اشاره‌ می‌کند که بازی در فضای آزاد فرصت تمرین مهارت‌های ذهنی را برای بچه‌ها فراهم می‌کند. فواید طبیعت و فضای باز به رشد حافظه و تمرکز محدود نمی‌شود، پژوهش‌ها می‌گویند که در سایه فعالیت‌های فیزیکی در محیط طبیعی خلاقیت، مهارت‌های اجتماعی، ریسک‌پذیری، نیاز به کشف و ماجراجویی، مهارت‌های راهبری، اعتماد به نفس، حس ماجراجویی و کنجکاوی کودکان نیز پرورش خواهد یافت. www.damavandns.com🌱 @damavandnaturesch🌱
2018/09/22 22:29
قسمت دوم 4- واقعیت گریزی چهارمین ویژگی بازی واقعیت گریزی ( Nonliteral) است.واقعیت گریزی به این معنی که با وانمود سازی( Make- believe) و به هم ریختن واقعیت رغبت بازیکن با فعالیتی که انجام می دهد منطبق می شود، احتمالا کودکی که نقش بازی می کند را دیده اید،مثلا نقش یک حیوان( مثل گربه)، به این راحتی حاضر نیست وانمود سازی اش را کنار بگذارد و واقعیت گریزی که در فعالیت دارد رغبت و انگیزه او به بازی کردن را دو چندان می کند. احتمالا نوجوانانی که مشغول بازی فوتبال هستند را دیده اید.آیا میدانید در لحظه ای که شما آنها را تماشا می کنید او در نقش فوتبالیست محبوبش به دنبال توپ میدود و واقعیت گریزی( نقشی که پذیرفته و وانمود سازی که می کند) بازی او را کامل کرده است. نقش تقلید و خیال در بازی به طور جدی فعالیت های کودکان را با دیگر فعالیت های مرسوم زندگی مانند( کار) متمایز می کند. واقعیت گریزی ما را به دنیای کودکان نزدیک تر می کند و کودکان را ترغیب می کند با انگیزه درونی با بازیهای ما همراه شوند. 5- شرکت در بازی بازیکن باید در بازی شرکت داشته باشد،کودک باید به لحاظ جسمانی،روانی و یا هر دو درگیر بازی باشد نه اینکه منفعل یا نسبت به آنچه روی می دهد بی تفاوت باشد. با این تعریف کودکانی که در بازی شرکت نکرده ولی به دقت بازی دیگران را تماشا می کنند به نوعی مشغول بازی اند چرا که به لحاظ روانی درگیر بازی می شوند. Rubin Fein Vandenberg #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool
2018/09/18 19:01
قسمت اول برای تعریف بازی می توانیم ویژگی های آن را بررسی کنیم. ۵ ویژگی اساسی بازی : 1- انگیزه درونی 2- انتخاب آزادانه 3- خوشایند بودن 4- واقعیت گریزی 5- شرکت در بازی این ویژگی ها که در سال 1983 توسط سه تن از پژوهشگران Rubin, Fein,Vandenberg تعیین شده است بهترین و جامع ترین تعریف بازی است. 1- انگیزه درونی : یعنی هدف آن فعالیت در خودش نهفته است و تنها به خاطر رضایت حاصل از انجام آن صورت می پذیرد.کودکی که تلاش می کند دوچرخه سواری یاد بگیرد براساس چه انگیزه ای موجبات رشد و بالندگی انسانی اش فراهم می شود؟ << اگر دوچرخه سواری یاد بگیری میبرمت شهر بازی>>، <<اگر توپ های بیشتری توی حلقه بندازی برات عروسک می خرم>> و...در کدام یک از این جملات انگیزه درونی موجب انجام فعالیت و به اصطلاح بازی است؟ مغز ما به موجب فعالیت هایی که با انگیزه درونی انجام می دهد ( رشد و توسعه) می یابد. لازم است کودکان فرصت بازی را فارغ از انگیزه های بیرونی داشته باشند. 2- انتخاب آزادانه: اگر کودکان وادار شوند یا حتی با ملایمت زیر فشار قرار گیرند تا بازی کنند، هیچ گاه به فعالیت های تعیین شده به چشم بازی نگاه نمی کنند. در یک بررسی علمی _ پژوهشی مشخص شد اگر معلم برای شاگردانش بازی را تعیین کند آنها به آن همچون کار می نگرند،در صورتی که اگر خودشان حق انتخاب داشته باشند، آنگاه همان فعالیت را نوعی بازی می دانند انتخاب آزادانه نیاز به تمرین دارد. بزرگسالانی که فرصت (انتخاب آزادانه) را در زندگی تجربه نکرده اند می‌توانند به کودکانشان چنین فرصتی دهند؟ << پاشو بازی کن دیگه>>، << ببین نی نی بازی میکنه تو بازی نمیکنی>> ، << اگه بازی نکنی دیگه نمیارمت پارک >> ، << وقتی میگم این بازی یعنی فقط همین بازی>> و... اینها جملاتی هستند که دومین ویژگی بازی یعنی( انتخاب آزادانه) را حذف و محدود می کنند و دیگر به چنین فعالیتی نمی توان (بازی) گفت.به کودکان فرصت دهیم آزادانه بازی شان را انتخاب کنند. 3- خوشایند بودن : بازی باید برای کودکان خوشایند باشد.کودکان بایستی از انجام آن لذت ببرند وگرنه نمی توان آن را بازی در نظر گرفت.فعالیت هایی که با انگیزه بیرونی،مثلا جایزه و پاداش انجام می شوند اغلب فشار روانی بسیار زیادی برای شرکت کننده ایجاد می کنند و نمی توان چنین فعالیتی را بازی نامید چرا که برای کودک خوشایند نیست، هر چند در ظاهر امر کودک از انجام آن خوشنود باشد و برای آن تلاش کند، چنین تلاشی با هدف بیرونی صورت گرفته و در فرایند رشد او شرطی سازی را اولویت قرار می دهد و نه تفکر و انگیزه درونی اش به عنوان یک انسان مستقل. Rubin Fein Vandenberg #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool
2018/09/18 19:01
تعریف بازی تعریف ساده و جامعی برای بازی وجود ندارد چون مرزهای بین بازی و سایر فعالیت ها مانند: ( کاوش)، ( یادگیری) و (کار) لزوما همیشه مشخص نیست . #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool
2018/09/18 18:59
📄 روزهای اردیبهشت با آن همه زیبایی که برای همگان دارد برای من روزهایی پر از تنش بود. نه فقط اردیبهشت، بلکه همه‌ی ماه‌های سال. سر و کله زدن با دوتا پسر بچه‌ی قد و نیم قد، یکی کلاس اولی و یکی دیگر شیرخواره، مرا مادری کلافه، خسته و بی‌حوصله کرده‌بود. روزهایی که پسر اولم به مدرسه می‌رفت به هر جا سرک می‌کشیدم شاید راه چاره‌ای برای رها شدن از این حجم از بی‌حوصلگی و کلافگی خانوادگی پیدا کنم. مشاوره‌های کودکان می‌گفتند مشکل از خودتان است ولی چه مشکلی؟ از نظر خودم کم نگذاشته‌بودم برای تربیت فرزندانم. پسر اولم دور تا دور خودش قلعه‌ی محکمی ساخته‌بود که هیچ طریقی برای نفوذ به درونش وجود نداشت. همین‌طور که به دنبال راه حل می‌گشتم به یاد دوستی افتادم که از مدرسه‌ای صحبت می‌کرد بدون مرز، بدون مدیر و ناظم و قانون خشک مدرسه، بدون تخته سیاه و تأثیر مثبتی که روی فرزندش گذاشته‌بود. صحبتی که مربوط به یکسال قبل می‌شد و خاطره‌ی کمرنگی از آن به یادم آمد. مدرسه طبیعت... همان‌جا که می‌تواند راه حل همه‌ی معماهای من باشد. پنج هفته از اولین تجربه‌ی آموختن از طبیعت می‌گذرد. چه شکفته شد پسرم. برق نگاهش مرا یاد خودم در سی سال پیش می‌اندازد. هنگامی که دارایی‌ من از زندگی بودن در طبیعت بود. خاک‌بازی، آب‌بازی در حوض حیاط، طناب‌بازی، خندیدن از ته دل، دویدن در لابه‌لای گل‌ها پی پروانه‌ای زیبا. رهایی، رهایی و رهایی. زمانی که هنوز ثبت نام در کلاس‌های متنوع فوق‌العاده وجود نداشت. وقتی مادرم برای من نون و پنیری آماده می‌کرد در حین بازی‌های کودکانه‌ام چه مزه‌ای می‌داد! من چه نا‌آگاه بودم... کودکم طبیعت می‌خواست. کودکم دویدن بدون ترس می‌خواست. کودکم از من می‌خواست که ساعاتی از روز را سکوت کنم و کلمات تنفر‌انگیز و تکراری نکن، دست نزن و بنشین را نگویم. انگشت اشاره‌ام را به رویش نشان ندهم و اشتباهش را دائم متذکر نشوم. بگذارم خودش راه حلی پیدا کند. کودکم کودکی می‌خواست. کودکم به من آشتی با طبیعت را هدیه داد. و حالا محله‌ای به نام دارآباد برای پسرم شد بهترین محله‌ی تهران. شمارش معکوس روزهای هفته برای رسیدن به روز پنج‌شنبه و جمله‌ای که ای کاش هر روز، روزِ مدرسه طبیعت بود... . مرا آشتی داد با طبیعت، با کوه، با حرکت، شادی، امیدواری و دنیای شیرین کودکی. در پیچ و خم‌های دارآباد بعد از دوازده سال قدم گذاشتم و اشک شوق ریختم. بهترین پژواک؛ صدای خنده‌ی از ته دل کودکان معصومی بود که با هم و در کنار هم بازی می‌کردند. دستان‌شان را در دست مهربانانی می‌گذاشتند که تسهیلگر نام دارند. نامی که فرزندم با عشق به زبان می‌آورد. در این روزگار خاکستری که هیچ محبتی بی‌طمع نیست با عشق آغوش باز کردید که ما را آشتی دهید با طبیعت. شما پیام‌آور روزهای خوب برای ما هستید. سپاس از این همه عشق که هدیه می‌دهید به کودکان ما. مریم ریاحی مادر مدرسه طبیعت کوچار #یادداشت_والدین @KoocharNatureSchool
2018/08/05 13:00
هرچقدر بیشتر به کودکانمان توجهی عمیق نثار کنیم، آن ها هم توجه و محبت بیشتری نثار بقیه خواهند کرد. Kimberley Crisp #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool⚘⚘⚘
2018/07/17 00:33
بازی، کار کودک است . ماریا مونستری #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🌼☘🌾🌷
2018/06/30 19:57
نیاز کودکان به بودن در طبیعت فقط برای هیجان نیست، بلکه از نظر روحی و فیزیکی به ان نیاز دارد.فقط شاید فراموشمان شده باشد . Linda Buzzell #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool
2018/06/30 19:41
هرکودکی هنرمند است تا وقتی که خلافش به او گفته شود. John Lennon #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🐇☘🌿🐌
2018/06/26 12:40
ممکن است نیاز، مادر اختراع باشد، اما بازی حتما پدر اختراع است. Roger Van Oech #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNatureSchool🐜🐛🐌🐞
2018/06/24 13:19
زمان بازی ارزشمند است .بازی مغز را می سازد ،راهی ست برای تفکر ، خلاقیت، همدلی و بسیاری دیگر از مهارت های زندگی Heather Shumaker #مدرسه_طبیعت_تاک 🐞🐝☘🕷🐜 @TakNatureSchool
2018/06/20 13:34
⚫️سوگوارِ از دست دادن دوست و همکار نازنین مان، رمیصا امیری، مدیر مدرسه طبیعت رونا بابلسر هستیم.
2018/06/08 23:15
کودکان کنجکاوی ذاتی و طبیعی دارند که نیازمند تجربیات حسی مستقیم است،نه کلی گویی های مفهومی. "رندی وایت و ویکی ال" #مدرسه_طبیعت_تاک 🌳🐰🐝🌾
2018/05/26 19:27
کودکان تشنه یادگیری به دنیا می آیند. آنها ذاتا کنجکاو و بازیگوش هستند،و به شیوه هایی اکتشاف وبازی می کنند که نحوه سازگاری با دنیای فیزیکی و اجتماعی اطرافشان را یاد بگیرند. (پیترگری) #مدرسه_طبیعت_تاک🌳
2018/05/26 19:09
باسلام. قابل توجه والدین عزیز روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1397ساعت 9 تا 12 مدرسه طبیعت تاک باز می باشد.
2018/05/09 21:33
کودکی مسابقه ای نیست که سرعت کودک را در زودتر خواندن و نوشتن و حساب بسنجیم، بلکه دریچه کوچکی از زمان است تا هر کودک به تناسب سرعت خود یاد بگیرد و رشد کند. 👤 ( مگدا گربر ) #مدرسه_طبیعت_تاک @TakNS
2018/04/28 19:54
🍃مدرسه طبیعت تاک🍃 ✅ جهت ثبت نام حضوری روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ 🕘 از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در خدمت بزرگواران می باشد. کانال مدرسه: 📲 @TakNatureSchool ارتباط با ادمین: 🆔 @TakNS
2018/04/26 10:07
📣 آغاز ثبت نام ترم بهاره 📣 🍃 "مدرسه طبیعت تاک" 🍃 ✅ کودکان ۳ تا ۱۲ سال ✅ کودکان زیر ۳ سال با هماهنگی والدین 👈🏻 جهت کسب اطلاعات بیشتر : 👇🏻 📲 @TakNatureSchool 🆔 @TakNS
2018/04/19 13:46
بازی به شکل پذیری مغز،سازگاری و خلاقیت می انجامد هیچ چیز به مانند بازی مغز را تحریک نمی کند. (دکتر استوارت بران) #مدرسه_طبیعت_تاک 🌱🌷🌾🌷🌱
2018/03/27 11:45
✅ من مشغول ساختن،نوآوری ،مهندسی ،تفکر نقادانه،حل مسئله،تصویر سازی و پرسشگری ام. من مشغول آموختنم. من مشغول بازی هستم. به من فرصت بازی دهید. #مدرسه_طبیعت_تاک 🌱🌷🌾🐇🐇
2018/03/26 19:34
✅ موثر ترین نوع آموزش آن است که کودک در میان چیز های دوست داشتنی بازی کند.( افلاطون) #مدرسه_طبیعت_تاک 🐞🐝🐞🐝
2018/03/26 19:30
هم اکنون سومین همایش ملی کودک و طبیعت - تهران ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۶
2018/02/15 11:36
✳️ ✳️ ✳️ 💢 توجه 💢 ✳️ ✳️ ✳️ 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 درود بر همه عزیزان و حامیان مدارس طبیعت در صفحه ویژه مدرسه طبیعت تاک اطلاعات و مکانیابی آن و همچنین در پائین صفحه، امکان درج نظر برای کاربران گنجانده شد. کافیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید. https://natureschools.ir/page.php?id=25 سپاس از همراهی همیشگی شما 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
2018/01/24 22:02
✅ امروز ما می توانست فوق العاده باشد اگر در دیروزمان اجازه می یافتیم تا کودکی کنیم" مدارس طبیعت " آماده اند تا فردا را برای ما و کودکانمان فوق العاده کنند. #مدرسه_طبیعت_تاک 🌞⛅🌧🌩
2018/01/23 17:22
❇️ یادگیری حاصل از تعلیم نیست، یادیگری حاصل از فعالیت های شخصی است که می آموزد. (جان هالت) #مدرسه_طبیعت_تاک🐱🦅🐶🕊
2018/01/17 12:37
✅ کودک نمیداند درباره ی نیازی که خودش هم آن را نمی‌شناسد چگونه صحبت کند، نمود رفتاری او شیوه ی ابراز نیازش است. ( Bonnis Harris) #مدرسه_طبیعت_تاک ❄🐰🐥🐞❄
2018/01/16 11:08
فعالیت هایی چون آواز،بازی،مطالعه، قصه گویی ویا گفت و شنود ساده از آسان ترین،ارزان ترین و مفرح ترین فعالیت ها هستند که درعین حال از بهترین ها برای رشدکودک محسوب میشوند. Jerome Singer #مدرسه_طبیعت_تاک
2017/12/28 17:41
اگرمیخواهیدکودکتان دربزرگسالی توانا ومستقل شود،اجازه دهیدتااوتصمیماتی رابدون کنترل همه جانبه شما بگیرد،تلاش کند، شکست بخورد.باید بیاموزدازتلاش کردن واهمه ای نداشته باشد(بروک همپتون) #مدرسه_طبیعت_تاک
2017/12/15 23:43
بازی به شکل پذیری مغز،سازگاری و خلاقیت می انجامد هیچ چیز به مانند بازی مغز را تحریک نمی کند. (دکتر استوارت بران) #مدرسه_طبیعت_تاک 🌳🐛🍁
2017/12/13 11:24
تقریبا هر خلاقیتی مستلزم بازی های هدف دار است. Abraham Maslow #مدرسه_طبیعت_تاک 🍀🐰🍁🍂🐞
2017/12/11 23:39
‍ فضاهای شکل نایافته محیط بیرون،در مقایسه با زمین های بازی سنتی( شامل؛ سرسره،الاکلنگ و غیره) از نظر تامین امکاناتِ دسترسی، برای همه ی کودکان امتیاز های قابل توجهی دارد.مطالعات نشان می دهد که فضاهای بازی شکل نایافته انواع بیشتری از بازی های اجتماعی،همکنشی های جمعی،رشد زبان، بازی های نمایشی و ساخت و سازی،انواع بیشتری از موضوع های نمایشی،تغییر و تبدیل بیشتر اشیاء( استفاده از یک چیز به عنوان نمایانگر چیز دیگر)، مدت و تداوم بیشتر بازی و موارد بیشتری از مهارت های حل مسئله را، در مقایسه با فضاهای بازی سنتی یا فضاهای بازی داخل ترغیب می کند. Frost 1992 #مدرسه_طبیعت_تاک
2017/12/06 16:49
1 2 3